S&P, kazanç büyümesi nedeniyle Bombardier’i ’BB-’ seviyesine yükseltti
Investing.com — S&P Global Ratings, Salı günü Montreal merkezli iş jeti üreticisi Bombardier Inc.’in notunu ’B+’dan ’BB-’ye yükseltti. Bu karar, artan teslimatlar ve sipariş defterinin marjları, kazançları ve operasyonel nakit akışlarını genişleteceği gerekçesiyle alındı.
Derecelendirme kuruluşu aynı zamanda şirketin teminatsız borçlarına ilişkin not seviyesini de ’B+’dan ’BB-’ye yükseltirken, ’4’ geri kazanım notunu korudu. Bununla birlikte, S&P, Bombardier’in imtiyazlı hisselerinin notunu ’CCC+’dan ’B-’ye yükseltti.
Bombardier’in iş jeti teslimatlarının 2025’te 150 birimi aşması bekleniyor. Bu durum, sektör genelindeki tedarik zinciri zorluklarına rağmen Global ve Challenger serisi jetlerin üretiminin başarıyla artırıldığını gösteriyor. Üretimdeki bu artış ve satış sonrası hizmetlerdeki büyüme, ölçek ve FAVÖK marjlarının yükselmesine katkıda bulundu.
Gulfstream’in ardından teslimat edilen birim bazında gelire göre ikinci en büyük iş jeti üreticisi olan Bombardier, yaklaşık yüzde 20’lik pazar payına sahip. Şirket, büyük ve orta kabin iş jeti kategorilerinde iyi bir konumda bulunuyor. Amiral gemisi Global serisi, ultra uzun menzilli jet pazarında sınıfının en iyisi olarak kabul ediliyor.
Global 8000’in 2025’in sonlarında hizmete girmesi planlanıyor. Bu model, 2018’in sonlarında hizmete giren Global 7500’e yapılan küçük iyileştirmeleri içeriyor. Bu ekleme minimal yatırım gerektirdi ve Bombardier’in pazar konumunu korumasına veya büyütmesine yardımcı olacak.
S&P, Bombardier’in önümüzdeki birkaç yıl boyunca yıllık yaklaşık 150 jet teslim edeceğini, maliyet kontrollerini sürdüreceğini ve daha yüksek marjlı satış sonrası hizmetler ile savunma sözleşmelerinde büyüme arayacağını öngörüyor. Derecelendirme kuruluşu, yıllık düzeltilmiş FAVÖK büyümesinin önümüzdeki üç yıl boyunca ortalama yüksek tek haneli oranda olacağını tahmin ediyor.
Bombardier’in satış sonrası hizmetler segmenti 2020’den bu yana iki kattan fazla büyüdü. 2024’te 2 milyar dolardan fazla gelir elde ederek konsolide gelirin yaklaşık yüzde 23’ünü oluşturdu. Bu büyüme, olumlu uçak kullanımı ve şirketin yaşam döngüsü yönetimi yaklaşımı sayesinde pazar payı kazanımlarından kaynaklandı.
S&P, satış sonrası segmentteki yıllık gelir büyümesinin düşük ila orta tek haneli orana düşeceğini bekliyor. Bombardier, hedeflenebilir pazarındaki yüzde 50-52 payını koruyacak ve dünya çapında yaklaşık 5.100 uçaklık büyük filolarından yararlanacak.
Not yükseltme, S&P’nin önümüzdeki birkaç yıl için düzeltilmiş borç/FAVÖK oranının 2,5x-3,0x olacağı ve daha yüksek serbest işletme nakit akışı (FOCF) üretiminden gelecek finansal esnekliğin artacağı beklentisini yansıtıyor. Kuruluş, bu yıl nakit parayı borçla netleştirmeye başlamayı planlıyor. Bu durum, düzeltilmiş kredi ölçümlerinin güçlenmesine katkıda bulunuyor.
S&P, Bombardier’in 1 milyar-1,3 milyar dolar arasında nakit ve nakit benzeri varlıkları koruyacağını varsayıyor. Bu durum, borçla netleştirildiğinde kaldıraçta yaklaşık 1x’lik bir azalmaya katkıda bulunuyor. Kuruluş, yıllık 700 milyon dolardan fazla FOCF üretimi öngörüyor. Bu, Bombardier’e borcu daha da azaltma veya potansiyel kazanç zayıflığına karşı tampon oluşturma konusunda finansal esneklik sağlıyor.
İstikrarlı görünüm, S&P’nin Bombardier’in 14 milyar doları aşan sipariş defterini yürütmeye devam edeceği ve satış sonrası hizmetlerini büyüteceği beklentisini yansıtıyor. Bu durum, önümüzdeki birkaç yıl boyunca düşük ila orta tek haneli yıllık gelir büyümesini ve mütevazı marj genişlemesini destekleyecek.
Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.